onsdag den 9. december 2009

Prototype...

Jeg har længe ville lave en ny hynde til trip trap'en, men ikke en efterligning af den originale. Den er så besværlig at sy i voksdug - jeg har nemlig gjort det nogle gange.



I dag var så dagen, hvor jeg prøvede mig frem. Hynden er blevet sød, men godt skæv, og noget mindre end beregnet. Men det er jo også derfor man laver en prøve ik??

jeg ville gerne lave en hynde i et stykke, så den sidder bedre, og er nemmere at have med at gøre. Og syet i voksdug er den lige til at tørre af, og skal ikke en tur i vaskemaskinen hver anden dag.


Jeg har nu fået grundidéen, og er allerede igang med at lave en mere, som gerne skulle blive lidt større og dermed fylde sædet og ryggen helt ud.
Først stykkerne skåret ud og klar til sammensyning. Der mangler bare pladevattet:
Her er den færdig og sat på stolen. Som man kan se skal den endelige model være større på alle kanter og knap så skæv, men det er heldigvis bare en målefejl:
Og her maskinen allerede ved at lave den næste:
Og her tæt på:

0 kommentarer: